Spôsob číslo 1.: Využite sociálne siete
Facebook, Instagram, Youtube a tak ďalej. Na linkbuilding môžete využiť aj sociálne siete. To, ako takéto niečo funguje, si vysvetlíme na jednom konkrétnom príklade, a to na Facebooku. Povedzme, že máte svoju FB page. Najjednoduchší spôsob získavania spätných odkazov je vyhlásenie súťaže. Poznáte to aj vy. „Zdieľaj, lajkuj, vyhraj!“ tento princíp je veľmi populárny a zároveň efektný. Jediná investícia, s ktorou musíte rátať, je samozrejme cena, ktorú získa výherca.
Spôsob číslo 2.: Staňte sa komentátorom
Diskusné fóra, videá na Youtube alebo už spomínané sociálne siete, ako je Facebook, môžete využiť aj iným spôsobom, ako sú súťaže. Začnite proste komentovať a do svojich komentárov umiestňovať odkazy na váš web. Pozor! Pri takomto spôsobe musíte byť obzvlášť opatrní a všetkých, a to vrátane vyhľadávačov, poriadne obalamutiť. S odkazmi to nepreháňajte. Pridajte ich len raz za čas. Nikdy do komentárov nevkladajte odkazy, ktoré nesúvisia s danou témou a snažte sa komentovať čo najviac, a to aj bez odkazov.
Spôsob číslo 3.: Tvorte obsah o ľuďoch
Viete prečo televízie radi točia reportáže o obyčajných ľuďoch? Pretože si to pozrie každý, kto daného obyčajného človeka pozná. Susedia, rodina a aj ľudia, ktorí ho poznajú len z videnia. Takýto marketing môžete využiť aj pri spätných odkazov. Preto píšte alebo točte o veciach a ľuďoch, ktoré budú ostatní zdieľať prirodzene.