V súčasnosti sa s domácimi produktmi motocyklového priemyslu možno stretnúť iba výnimočne. Prevažne v starších garážach v nefunkčnom stave alebo na vidieku. Pri detailnejšom preskúmaní znalec spozoruje na danú dobu kvalitnú konštrukciu a efektívnu funkčnosť.
Tieto stroje vyrábala počas druhej polovice dvadsiateho storočia spoločnosť Považské strojárne, ktorá sídlila v Považskej Bystrici. Národný podnik vznikol v roku 1946 a okrem výroby zbraní sa zaoberal aj civilným priemyslom. Riaditeľ podniku (Ing. Jaroslav Kubík) vytvoril skupinu konštruktérov skúsených vo vývoji motoriek, z nich niektorí predtým pracovali pre Zbrojovku Brno. Tak sa začali písať dejiny prvého motocyklu z Považia – Manet M 90.
Jednostopové motorové vozidlá, ktoré boli produkované v Považskej Bystrici:
- Manet M 90 (1947 – 1951)
- Jawa 550 (1955 – 1958)
- Jawa 555 (1958 – 1962)
- Manet S100 (1958 – 1964)
- Manet S125 (1958 – 1964)
- Jawa 05 (1962 – 1966)
- Tatran S125 (1964 – 1969)
- SK – 90 (1967 – 1972)
- Jawa 20 (1967 – 1980)
- Jawa 21 Sport (1967 – 1980)
- Jawa 23 Mustang (1968 – 1982)
- Jawa M-228 Babetta (1970 – 1973)
- Jawa M-207 Babetta (1973 – 1983)
- Jawa M-210 Babetta (1983 – 1999)
- Manet 216 Korado (1994 – 2005)
Okrem spomenutých modelov existovalo aj veľké množstvo prototypov. Ich neuvedenie na trh bolo zapríčinené vtedajšou politikou a plánovaným hospodárstvom. Bolo v záujme vlády, aby spoločnosť investovala viac do zbraní ako motocyklov. Obeťou socialistickej ekonomiky sa tak stal aj nádejný prototyp Jawa 50 Mistral.
Po páde bývalého režimu a následnej nepodarenej privatizácii podnik Považské strojárne zanikol. Jeho nástupnícka spoločnosť niesla názov PS Manet a fungovala do roku 2006. Po viac než polstoročí teda výroba jednostopových motorových vozidiel v meste pod Veľkým Manínom zanikla. Za celú dobu sa vyprodukovalo približne 2 600 000 motocyklov.