Päťdesiatdva percent Američanov je nespokojných so svojou prácou a viac ako tri štvrtiny hovoria, že by sa presťahovali, keby to znamenalo lepšiu vibráciu v práci. Čo si väčšina ľudí neuvedomuje, je to, že používanie humoru na pracovisku je individuálnou voľbou, ktorú robíte každý deň. Ste zodpovedný za svoju spokojnosť s prácou. A ak si vyberiete humor, budete produktívnejší, menej stresovaní a šťastnejší .ponožky.jpg
 
Ak chcete efektívne využívať humor na pracovisku, sledujte tieto tri zložky MAP humoru:
 
MEDIUM
Médium humoru je o tom, ako. Ako bude humor dostávať publikum? Bude to v živej prezentácii, vopred nahrané na videu, alebo napísané na hárku papiera?
 
V závislosti od média sú efektívnejšie rôzne typy humoru. Jeden typ humoru (napr. Hudba) môže byť ideálny pre jedno médium (sluchové), ale hrozné pre iných (vizuálne). A niektorí z vás môžu byť zmätení mojou klasifikáciou hudby ako humoru. Ale humor je niečo, čo je komické, absurdné alebo nezhodné, čo spôsobuje pobavenie. Hudba môže byť všetky tri. Vezmite si zbor z tejto piesne od Rihanny:
Práca, práca, práca, práca, práca, práca
 
Vidíte ma, že som práca, práca, práca, práca, práca, práca
 
Táto pieseň bola v Amerike číslo deväť týždňov; bola nominovaná na dve ceny Grammy. Nebolo to kvôli tomu, ako texty na stránke čítali. Ale keď počujete Rihanna spievať, je to iný príbeh.
 
 
AUDIENCE
Ďalšou zložkou Humor MAP je publikum, ktoré je o tom, kto. Kto bude príjemcom vášho humoru? Čo vedia? Čo očakávajú? Čo potrebujú? Pochopenie je nevyhnutné pre všetku komunikáciu, nielen humor. Keby únoscovia vo filme Vzali známe, čo charakter Liama ​​Neesona vedel, film by sa nazýval Not Taken.vývoj.jpg
 
Tiež chcete mať jasno v tom, aký je váš vzťah k publiku. Vtip, ktorý robíte so spolupracovníkom, ktorého poznáte už pätnásť rokov, môže byť veľmi odlišný od toho, čo by ste mohli povedať klientovi, s ktorým sa stretávate prvýkrát. Niekedy jediný rozdiel medzi humorom, ktorý je úspešný proti humoru, ktorý sa zdá byť agresívny, je váš vzťah s osobou. Všeobecne platí, že je najbezpečnejšie používať humor, ktorý je pozitívny a inkluzívny (radšej zábavná činnosť ako hryzenie sarkasmu).
 
CIEĽ
Posledná časť Humor MAP je tiež najdôležitejšia, pretože je to všetko o tom, prečo. Prečo používate humor? Je to zvýšenie produktivity, rozšírenie učenia alebo rozvoj kreativity? Ako päťročný chceš pochopiť prečo, prečo, prečo, prečo, prečo.
 
Bez toho, aby ste vedeli, prečo používate humor, pravdepodobne vynecháte značku a ľudí v tomto procese vypnete. Ak chcete použiť humor na pomoc ľuďom lepšie pochopiť koncepciu, vrátane analógie, ktorú nepomôžu. Humor, ktorý sa rozhodnete použiť, by mal byť v súlade s výsledkom, ktorý chcete dosiahnuť.

8.7.2019